Til forsiden af DanskeWeblogs.dk

Personlige -» Mit Liv

Helles Hyggeblog

Jeg skriver om løst og fast i min hverdag. Om min interesse for cykling for familien og dagligdagen. Jeg har en skriver i maven og min blog er først og fremmest stedet, hvor jeg får afløb for min lyst til at skrive små og store tekster og til at arbejde med billeder og hjemmeside.

Søgeord: Helle cykling familie hverdag Middelfart Spinning Svømning Sport Livsstil

Tilføjet d. 02-01-2012 23:18:47

Live RSS Feed fra Helles Hyggeblog:

Belønningen!
Thu, 28 May 2020 05:39:58 +0000
Når jeg skruer op for cykeltræningen, bliver det hårdede at komme ud på morgenløbeturene. Kroppen værker og vil ud af dynerne. Jeg løber altid langsomt, men en morgen med cykeltrætte ben løber jeg endnu langsommere og jeg tager flere gå pauser. Og så må jeg minde mig om, at det ikke gør noget – selv en GÅTUR ud på Coronaruten kl. 6:00 før en hjemmearbejdsdag, er livgivende. Og belønningen! Den kommer når jeg når turens yderpunkt – Færgelejet. Stranden. I dag skinnede morgensolen på sandet. Da jeg kom hjem fra arbejde i går, spurgte Kaj mig om jeg havde taget afsked? Det gik op for mig, at i går var min sidste køretur i Das Auto. I morgen bytter Kaj hende ud med den nye T-Roc. Jeg fik ikke sådan rigtig sagt farvel til Das Auto – men hun har dælme været et dejligt bekendtskab.
6-“mands” gruppe
Tue, 26 May 2020 18:19:40 +0000
I aften har jeg været ude at cykle i en 6-mandsgruppe for første gang i umindelige tider. Eller måske skulle jeg hellere sige. En 6-dames gruppe … Jeg havde fuldstændig glemt hvor fedt det er at cykle ude på de små landeveje, en dejlig sommeraften og så i en gruppe hvor det spiller. Jeg blev udpeget til turleder og ledte gruppen ud på mine små yndlingsveje – hvor vi har været i hundredevis af gange. Jeg nævner i flæng: Segment “Kirkegyden Sprint” – det har jeg tracket 112 gange (i min Strava levetid). Segment “Ørslev Kirke Spurt” – tracket 32 gange. Segment “Mosegaard bakken” – tracket 42 gange. Eller “Middelfart til toppen af Svenstrup” – tracket 112 gange. Jeg er gået i gang med at genvinde min cykelform. Jeg er nu 450 km bagud i forhold til sidste år. Jeg mangler en Mallorca-tur og en slat. Ikke at jeg skal bruge kilometerne til noget-som-helst. Lige nu vil jeg se, før jeg tror på, at årets 2 cykelmå
Se den søde fyr
Sun, 24 May 2020 15:13:05 +0000
Pssssyyyy – stille, stille … Se den søde fyr, Kaj og jeg holdt tilbage for på stien, under dagens mountainbike tur. Så fin den var, som den stod der lææænge og lod sig ikke mærke med vores tilstedeværelse. Og så stor den ser ud, som den traver foran os der. Jeg ELSKER Hindsgavl Dyrehave!
Brud på forsamlingsforbuddet
Sat, 23 May 2020 12:07:12 +0000
Der skulle ske noget andet idag, så jeg meldte mig til et Naturfitness hold – max. 10 deltagere. Vi fik et nr. ved tilmelding – jeg blev nr. 9. Men der mødte mere end 10 op, så vi brød forsamlingsforbuddet. Og det var sket før, fortalte instruktøren, at flere end planlagt var mødt op og én dag kom politiet ned til Søbadet. Da politiet kom LØB alle motionsdamerne ud til alle sider og spredte sig, før politiet nåede at gribe ud efter bødeblokken. Det koster 2.500 kr. i bøde, at være mere end 10 forsamlet …. Men det var en hyggelig time og vi holdt god afstand. Der var små-løb og rask gang. Vi lavede squats under den gamle Lillebæltsbro. Instruktøren sagde, vi skulle blive ved indtil vi så Marsvin og vupti – 2 små hvalfisk dukkede op i Lillebælt lige foran os. Jeg har lavet mavebøjninger liggende på stranden. Jeg har løbet op og ned ad trapper og bakker og lavet armbøjninger op af et træ. Efter en times Naturfitness, var der nogle af de andre der sluttede af med en
10 år siden styrtet
Thu, 21 May 2020 22:02:00 +0000
I dag er det 10 år siden, jeg stod på hovedet af cyklen oppe i Bogense og brækkede det første kraveben. 10 år siden, at en klubkammerat væltede foran mig (fordi hans forhjul om op at “ride” på den forankørende baghjul) og rev mig og 4 andre med ned i et styrt. Man falder så pokkers hårdt på asfalt. Og min cykelkammerater trådte til og rent faktisk var de LETTEDE, fordi jeg var vågen og bevidst og de kunne tale med mig. Jeg kunne trods alt smile … Og en masse forbikørende bilister stoppede og spurgte om der var noget, de kunne hjælpe med. Og ba-bu-ba-bu – ambulancen kom susende … … og nogle dygtige ambulancereddere tog mig og én mere under kyndig behandling. Vi blev begge to kørt til skadestuen i Odense og kammeraterne cyklede hjem til Middelfart uden os. Vores racercykler blev hentet af en cykelkammerats ven, som passede godt på dem indtil han kunne bringe dem hjem til os en uges tid senere. Det var min første og – heldigvis! – eneste gan